Hankinta ja myynti

Hankinta, ostaminen ja myyminen ovat kaupankäynnin perusasioita. Nykyajan talouselämä, markkinat, yhteiskunta ja koko liiketoimintaympäristö tekevät kuitenkin ostamisesta moniulotteisempaa ja vaikeammin hallittavaa kuin menneinä vuosikymmeninä. Hankintojen merkitys yrityksen kilpailukyvylle ja taloudelliselle tulokselle on korostunut erityisesti viime vuosikymmenenä, koska yritykset keskittyvät ydinosaamiseensa, ulkoistavat toimintojaan ja hankkivat tarvitsemansa palvelun oman yrityksen ulkopuoliselta palveluntarjoajalta.

Mitä paremmin myyjä ymmärtää ja tuntee ostajien ajatukset ja toivomukset sitä tuloksellisempaa on hänen toimintansa.

Myyntikoulutus on aina alkanut juuri tämän tosiasian ymmärtämisestä oli sitten kysymys kansainvälisestä- tai kotimaankaupasta.

Kansainvälinen hankinta

Kansainvälistyminen vaikuttaa luonnollisesti myös yritysten hankintatoimeen. Kansainvälisestä hankinnasta puhutaan monilla...

Avaa sivu