(05/2018 markkinatietoa)
Hangon Satama on Suomen eteläisin satama, josta on nopea yhteys Keski-Eurooppaan, kaikkialle Suomeen ja Venäjälle. Perinteisesti Hangon Satama on erikoistunut metsäteollisuuden tuotteiden vientiin ja autojen tuontiin – nykyään eniten kasvaa kumipyöräliikenne. Hangon Satama toimii tehokkaasti ja turvallisesti myös talvisaikaan. 1.1.2015 voimaan astunut rikkipäästödirektiivi nostaa merikuljetusten kustannuksia. Siksi lyhin reitti Hangon kautta Keski-Eurooppaan tuo jatkossa huomattavan kilpailuedun.
Länsisatama
Länsisatamaa käytetään paperin vientiin, autojen tuontiin sekä container- ja traileriliikenteeseen. Länsisatamassa vierailee vuosittain noin 1 350 alusta.

Länsisatama.
Ulkosatama
Ulkosatamaa käytetään enimmäkseen autotuontisatamana ja purkauspaikkana. Ulkosatamassa vierailee vuosittain noin 250 alusta.

Ulkosatama.
Päivitettyä tietoa Hankon sataman laivaliikenteestä.
Koverharin satama
Koverharin satama on vuodesta 2015, ollut Hangon Satama Oy:n hallinnassa. Hangon Satama on Suomen nopeiten kasvava satama jolla on yli sadan vuoden kokemus sekä hyvät yhteydet Eurooppaan.
Koverharin Satama:
- lat 59° 52,74’N long 23° 13,50’E.
- 600 ha maa aluetta
- fokuksena bulk tavara
- satamatoiminnot, terminaalitoiminta, tavaran käsittely