Sivu päivitetty / tarkistettu 30.1.2025.
Pikakuljetusyritykset ryhmittelevät palvelutarjontansa vaadittavan kuljetusajan mukaan:
- saman päivän tai erikoispalvelut (Same Day, Special tai Urgent)
- kellontarkat palvelut (Time Definite tai Express)
- päiväntarkat palvelut (Day Definite tai Economy)
- osalla integraattoreista on palveluvalikoimassaan myös lentorahdin
palvelukonseptia vastaavia palveluita.
Palveluihin on mahdollista yhdistää monia lisäpalveluita, kuten lauantaijakelu, myöhäinen tai aikainen nouto, vihreät / hiilidioksineutraalit palvelut, vakuutus, pakkausmateriaalit tai vastaanottajan kuittaustodistus. Lisäksi kellontarkoissa palveluissa on usein mukana ns. rahat takaisin -takuu, jossa palvelun tarjoaja tietyin ehdoin palauttaa lähetyksen rahtikustannukset, mikäli luvattu kuljetusaika ei toteudu.
Riippuen asiakkaan käyttämistä toimitus- tai kauppaehdoista (esim. INCOTERMS-lausekkeet) voidaan kuljetuspalveluiden laskutus myös ohjata tarpeen vaatiessa joko lähettäjän tai vastaanottajan maksettavaksi. Usein tämä perustuu maksajan asiakasnumeron tai muun vastaavan tiedon merkitsemiseen lähettäjän toimesta rahtikirjalle tai tiedon antamiseen sähköistä kuljetustilausta tehdessä.
Viitteellisinä kuljetus aikoina kellontarkoille lentopikakuljetuspalveluille voidaan käyttää oheista karttaa. Jokaisella palveluntarjoajalla on omat tarkemmat kuljetusaikansa jopa postinumero- tai osoitetasolla.

- EU: 1 työpäivä
- Muu Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka: 1–3 työpäivää
- Yhdysvallat: 1–3 työpäivää
- Etelä-Amerikka: 3–5 työpäivää
- Aasia ja Oseania: 2–5 työpäivää